שלום ,
לאחרונה הייתה אסיפת דיירים בבניין בן שנה
ושאלתי מחולקת ל3 סעיפים
סעיף 1 התקנת מגבר סלולרי בחניון תת קרקעי משותף לשתי בניינים:
הבניין חולק 2 מתחמי חניות עליון ותחתון עם הבניין הסמוך לו, דיירי הבניין שלי שיש ברשותם חניות בטאבו כמובן תת קרקעיות מתלוננים על חוסר 'קליטה סלולרית
ורוצים להתקין מגבר סלולרי שעלותו לא זולה במיוחד כ 2300 שח ה מגבר ללא עבודת חשמל וכבילה .
באסיפה האחרונה הם העלו את הנושא וכעת רוצים לקדם את זה.
אני משלם את תשלומי האחזקה לבניין לחברת האחזקה , כמו כן שילמתי עבור התקנת מצלמות וקודן אבל אני לא מוכן לשלם עבור המגבר היות והוא לא משמש אותי כלל.
כמו כן אף אחד לא יודע מה ההשלכות לקרינה סלולרית שתצא ממנו.
האם אני חייב לשאת בהוצאה הזו אם אין לי עניין בחניון התת קרקעי? (על המצלמות הוכרחתי לשלם )
סעיף 2
מתלה אופניים בחדר האופנים
בהמשך לאסיפה, החליטו על הוספה של של מתלה בחדר האופניים שהפך למעין מחסן עבור אלו שמשתמשים בחדר וזה גם לא תקין ההסבה הזו.
שוב אותה שאלה כמו בסעיף הקודם , אין לי מפתח לחדר לא שילמתי עבור שיכפול ואין לי אופנים ולא צורך בחדר האם עלי להיות שותף בתשלום ?
סעיף 3
הוספת קודן בחניון התת קרקעי
בגלל טעות שנעשתה לא נלקח בחשבון קודן נוסף לכניסה מהחניון התת קרקעי אל הבניין ועלותו כ 1500 שח האם אני יכול לסרב לשלם עליו? היות ואני לא משתמש בחניון התת קרקעי?
כל זאת בהמשך לסגה של דייר ספציפי שהוא עצמו מסרב לשלם עבור הדברים שהותקנו בבניין לרבות המצלמות.. ועד כה לא נעשה נגדו שום דבר .
אין לי כוונה לשלם שום דבר שהוא לא שייך לאחזקה השוטפת של הבניין (לדעתי יש חוק והסבר על חובותיו של דייר בבניין משותף אשמח אם אפשר יהיה לכוון אותי אליו)
אני לא מוכן לשלם עד שהדייר הסורר ישלם את חובות או יתבעו אותו ותשלום .
מיותר לציין שאותו דייר חובש כיפה עורך דין במקצועו התחזה לוועד הבית והתקשר לחברת המעליות בחג הסוכות על מנת שזאת תפעיל עבורו את מעלית השבת כיוון שהוא לא יכול ללחוץ על כפתורים במהלך החג (עבירה לכשלעצמה ואפילו פלילית !)
אשמח לתשובות בהקדם וכיוון כלשהו
התקנת מגבר קליטה סללורי, הוספת מתלה אופנים, הוספת קודן לדלת חניון תת קרקעי
מנהלים: יואב לוי, און צוק עורך דין, razadv
Re: התקנת מגבר קליטה סללורי, הוספת מתלה אופנים, הוספת קודן לדלת חניון תת קרקעי
שלום רב,
1) מורנו סעיף 5 א לתקנון המצוי שבתוספת לחוק המקרקעין כי החלטות בדבר דרכי השימוש וקביעת הוצאות ייקבעו באסיפה הכללית שלה נרשם פרוטוקול וברוב של 51% ממשתתפיה. ככל ונתקבלה ההחלטה על התקנת המגבר כדין, כי אז חלה על כל בעלי הדירות לשאת בעד הוצאה זו. גם את המתנגדים לה.
2) לעניין ההחלטה על ההתקנה ראה התשובה לעיל. על הנציגות לשכפל מפתחות לכל דייר.
3) לעניין ההחלטה על ההתקנה ראה התשובה לעיל. כל הוצאה שהוחלט כדין על ביצועה, חלה חובה לשלמה.
בכבוד רב,
רז חיימוביץ, עו"ד
1) מורנו סעיף 5 א לתקנון המצוי שבתוספת לחוק המקרקעין כי החלטות בדבר דרכי השימוש וקביעת הוצאות ייקבעו באסיפה הכללית שלה נרשם פרוטוקול וברוב של 51% ממשתתפיה. ככל ונתקבלה ההחלטה על התקנת המגבר כדין, כי אז חלה על כל בעלי הדירות לשאת בעד הוצאה זו. גם את המתנגדים לה.
2) לעניין ההחלטה על ההתקנה ראה התשובה לעיל. על הנציגות לשכפל מפתחות לכל דייר.
3) לעניין ההחלטה על ההתקנה ראה התשובה לעיל. כל הוצאה שהוחלט כדין על ביצועה, חלה חובה לשלמה.
בכבוד רב,
רז חיימוביץ, עו"ד
בכבוד רב,
רז חיימוביץ, עו"ד
מנהל הפורום
יועץ משפטי באגודה לתרבות הדיור
לייעוץ משפטי נוסף ניתן ליצור קשר בטלפון 077-2309680
רז חיימוביץ, עו"ד
מנהל הפורום
יועץ משפטי באגודה לתרבות הדיור
לייעוץ משפטי נוסף ניתן ליצור קשר בטלפון 077-2309680