אחריות לליקוי בניקוז המים במרפסות שמש
נשלח: 01/04/2025 - 16:12:31
שלום רב,
בבניין שלנו נבנו מרפסות באופן פרטי על ידי הדיירים כתוספת למבנה.
יש מרפסות בכיוון מערב שנבנו על ידי דיירי הצד המערבי ולאחר מספר שנים התארגנו דיירי הצד המזרחי ובנו גם כן מרפסות.
בכול המרפסות קיים פתח לניקוז מים אשר מתחברות לצינור ניקוז אחד ראשי והמים נשפכים דרכו לחניה.
הצינור הראשי אינו שייך במקורו למבנה הבניין. הוא בעצם משרת את כול בעלי המרפסות בצג המזרחי כדי לנקז את המים ממרפסות הדירות שנבנו
הצינור הזה גם נמצא בתוספת המרפסות שנבנתה, הוא מנקז את המים רק מהמרפסות שנבנו באופן פרטי אל החניה.
זאת, בשונה מהמרזבים הקיימים במבנה שמנקזים את מי הגשמים מהגג החוצה ונבנו עם הבניין.
כעת, יש סתימה של מרזב המרפסות של הדיירים בצד המזרחי.
השאלה שנשאלת:
של מי האחריות לתקן את הסתימה ? הרי אין קשר לדיירי הצד המערבי ואין קשר למרזבים הראשיים של המבנה המנקזים את הגשמים מהגג.
הצינור נבנה יחד עם המרפסות ומשרת את בעלי המרפסות
לדעתי אין קשר לוועד הבניין ובאחריות הדיירים לשאת בעלות התיקון
האם נכון ?
תודה
בבניין שלנו נבנו מרפסות באופן פרטי על ידי הדיירים כתוספת למבנה.
יש מרפסות בכיוון מערב שנבנו על ידי דיירי הצד המערבי ולאחר מספר שנים התארגנו דיירי הצד המזרחי ובנו גם כן מרפסות.
בכול המרפסות קיים פתח לניקוז מים אשר מתחברות לצינור ניקוז אחד ראשי והמים נשפכים דרכו לחניה.
הצינור הראשי אינו שייך במקורו למבנה הבניין. הוא בעצם משרת את כול בעלי המרפסות בצג המזרחי כדי לנקז את המים ממרפסות הדירות שנבנו
הצינור הזה גם נמצא בתוספת המרפסות שנבנתה, הוא מנקז את המים רק מהמרפסות שנבנו באופן פרטי אל החניה.
זאת, בשונה מהמרזבים הקיימים במבנה שמנקזים את מי הגשמים מהגג החוצה ונבנו עם הבניין.
כעת, יש סתימה של מרזב המרפסות של הדיירים בצד המזרחי.
השאלה שנשאלת:
של מי האחריות לתקן את הסתימה ? הרי אין קשר לדיירי הצד המערבי ואין קשר למרזבים הראשיים של המבנה המנקזים את הגשמים מהגג.
הצינור נבנה יחד עם המרפסות ומשרת את בעלי המרפסות
לדעתי אין קשר לוועד הבניין ובאחריות הדיירים לשאת בעלות התיקון
האם נכון ?
תודה